Rankingpartner.nl - Het marketing bureau uit Nederland voor Beautysalons, Bouwbedrijven en meer
Wij staan voor je klaar!

Hoe krijg ik mijn bedrijf hoog in google?

Hoe-maak-ik-optimaal-gebruik-van-Google-mijn-bedrijf

Hoe maak ik optimaal gebruik van Google mijn bedrijf?

Welkom in een nieuwe blog van Rankingpartner. We leggen in deze blog uit wat Google mijn bedrijf is, geven tips over hoe het werkt en leggen uit hoe je dit kan inzetten voor je online marketing. Wij beheren van honderden bedrijven het Google profiel en helpen je graag een handje op weg. Geen zin om zelf actie uit te voeren of dit te beheren? Bekijk dan eens onze pakketten!

Wat is Google mijn bedrijf?

Google Mijn Bedrijf (GMB) is een belangrijke vermelding (app) op Google. Het fungeert als het visitekaartje van je bedrijf voor klanten en kan de zichtbaarheid van je onderneming in de zoekresultaten aanzienlijk verbeteren. Daarom is het van groot belang om je bedrijfsprofiel te optimaliseren en regelmatig bij te houden. Het bedrijfsprofiel is te vinden in Google maps & ook in het normale Google zoeken (zie afbeelding)

Hoog in Google met Google mijn bedrijf

Wil je bovenaan in Google staan? Dan is Google mijn bedrijf hier een zeer geschikte app voor. Vooral als je bepaalde diensten levert waarbij mensen lokaal hulp zoeken. Typ je in Google het woord kapper in, dan zal je in de zoekresultaten snel de top 3 bedrijven in de buurt tegenkomen. Het goed instellen en bijhouden is van belang om je concurrentie voor te blijven. Hierdoor blijf jij in de top 3, waardoor je veel potentiële nieuwe klanten kunt ontvangen.

Veel gestelde vragen over Google mijn bedrijf

Hoe krijg ik mijn bedrijf hoog in Google?

Wil je met Google mijn bedrijf de toppositie bereiken zijn er meer dan 200 factoren die hier invloed op hebben. We zullen dit niet allemaal benoemen in deze blog, maar hierbij de 3 belangrijkste tips om zo hoog mogelijk te komen:

  1. Zorg dat je profiel volledig is ingevuld. Google is een data bedrijf, hoe meer en vollediger de data is hoe beter hun dienstverlening. Daarom krijg je veel bonuspunten als je alles wat je in kan vullen ingevuld hebt.
  2. Zorg dat je regelmatig reviews verzameld. Dit werkt 2 kanten op. Google let heel erg op de hoeveelheid en regelmatigheid voor reviews om een keuze te maken welke bedrijven in de top 3 komen. En aan de andere kant zullen mogelijke klanten ook altijd reviews bekijken. Mocht je 2 jaar geleden je laatste review hebben gehad, komt dit misschien raar over.
  3. Zorg ervoor dat je categorie goed staat ingesteld. Ben jij een kapper maar is je categorie hairextensions specialist? Dan word je waarschijnlijk veel gevonden onder hairextensions maar niet onder kapper, terwijl dit wel je focus is. Zoek zelf op het woord waaronder je gevonden wilt worden en kijk welke categorie de top bedrijven hebben. Zo weet je wat de juiste categorie is voor jouw bedrijf.

Hoe kan ik mijn bedrijf aanmelden bij Google mijn bedrijf / op Google maps zetten?

  1. Ga naar https://business.google.com/ en log in met je Google account. Nog geen account? Maak deze dan aan via ‘account aanmaken’.
  1. Typ de naam van je bedrijf in. Staat deze niet tussen de resultaten? Druk dan op ‘Je bedrijf aan Google toevoegen’
  1. Volg de stappen op. Let op: Indien mogelijk raden wij aan een fysieke locatie toe te voegen. Dit zorgt voor een betere vindbaarheid dan profielen zonder locatie.

hoe wordt mijn bedrijf zichtbaar op google?

In sommige gevallen zal Google na het aanmaken van een bedrijfsprofiel dit niet goedkeuren. In dit geval ben je niet zichtbaar op Google. Je moet dan je bedrijf verifiëren of iets aanpassen omdat je niet aan de richtlijnen voldoet. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op en we proberen je te helpen.

Hoe log ik in op Google mijn bedrijf?

Ga naar https://business.google.com. Let op: Je dient ingelogd te zijn met het mailadres dat gekoppeld zit aan het bedrijfsprofiel. Heb je jouw profiel nog niet aan een mailadres gekoppeld? zoek je bedrijf dan op via Google zoeken en druk op ‘Ben je eigenaar van dit bedrijf?’

Conclusie:

Google mijn bedrijf is onmisbaar als je een bedrijf hebt met een fysieke locatie. Ook zonder fysieke locatie als bijvoorbeeld ZZP schilder wil je gebruik maken van Google mijn bedrijf. Het zorgt ervoor dat je beter vindbaar bent, mensen jouw informatie kunnen opzoeken en reviews kunnen achterlaten. Hopelijk hebben we je een beetje op weg kunnen helpen met deze handleiding. Wil je geweldige resultaten en nieuwe leads halen uit je Google profiel en heb je er zelf geen zin of tijd voor? Dan nemen wij dit graag voor je over!

Wie is Rankingpartner

We zijn een groep gepassioneerde professionals die gedreven wordt door creativiteit, innovatie en resultaten. Samen streven wij er naar om onze klanten te helpen groeien en succes te behalen in de wereld van digitale marketing.
Ontdek meer

Volg ons op socials

Cookie voorkeuren

Andere

Andere niet-gecategoriseerde cookies zijn cookies die worden geanalyseerd maar nog niet in een categorie zijn ondergebracht.

Noodzakelijk

Noodzakelijk
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.

Advertering

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analyse

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Functioneel

Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.

Prestatie

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.