Als je een website wilt bouwen voor een kapsalon of een beautysalon is het natuurlijk belangrijk dat je weet wat jouw bezoekers verwachten. Wij zetten aan de hand van praktijkvoorbeelden 5 soorten informatie op een rij die je moet delen op jouw website.
Website bouwen voor beautysalon of kapsalon: wat bied je aan?
Natuurlijk is het belangrijk dat bezoekers direct weten welke diensten en producten ze in jouw beautysalon of kapsalon kunnen kopen.
Dit zie je bijvoorbeeld goed op de website die wij bouwden voor Allure Aesthetic Antwerp. Door de bewegende beelden zie je direct hoe behandelingen werken en daarna zie je direct de behandelingen uitgelegd.
Ook wanneer je een winkel met producten hebt op het gebied van haar en beauty is het belangrijk om te laten zien wat je te bieden hebt. Daarbij is het belangrijk dat je het vertrouwen wint van bezoekers, zodat zij zich veilig voelen om bij jou te bestellen. Hoe dit werkt zie je op de website die wij mochten maken voor DKG Hair and Beauty.
Op de homepage zie je direct:
- Informatie over verzenden, betalen, service en retourneren. Dit biedt vertrouwen;
- Daarna zie je direct een aantal producten uit de nieuwste collectie met prijzen. Dit toont kennis (nieuwste trends) en aanbod. Meer uitleg over het gebruik van foto’s lees je in onze tweede must have voor website bouwen;
- Tot slot leggen de teksten daaronder meer uit over de expertise en producten die je kunt kopen. Dit verhoogt het vertrouwen en de expert status.
Wil jij een website laten maken die direct toont wat jouw bezoekers willen weten? Wij leggen het graag uit in een vrijblijvende kennismaking.
Website bouwen voor beautysalon of kapsalon: wat laat je zien?
Klanten die hun haar en verzorging belangrijk vinden willen een voorproefje van wat ze kunnen verwachten. Daarom is het belangrijk dat je bij het website bouwen in de kappers- of beauty industrie ook aan bezoekers van de site laat zien wat zij als klant kunnen verwachten.
Hoe dit in de praktijk werkt zien we aan de webshop van Kapper de Harmonie. Direct boven aan de pagina zien we een aantal foto’s van kapsels die deze onderneming jouw zelf leert maken. Direct daaronder zien we de workshops die je kunt volgen met foto’s van de resultaten die daarbij mogelijk zijn. Door direct de prijs te vermelden (zie onze vorige website bouwen must have) speel je in op de psychologie van de bezoeker. Dit resultaat voor die prijs? Super!
Daarna kunnen we het persoonlijke verhaal van de eigenaresse lezen. De foto’s van de eigenaresse in actie verhogen de authenticiteit en expertstatus voor bezoekers van de website.
Website bouwen voor beautysalon of kapsalon: waar en wanneer ben je er?
Natuurlijk wil je een website bouwen voor jouw doelgroep. Voor onze klanten, zoals Liquid Illusion in Rotterdam houden we hier natuurlijk rekening mee als we een website bouwen.
Zo zien we op de homepage direct bovenaan de contactgegevens van het bedrijf. Ook zien we direct hoe het bedrijf digitaal (door de ‘afspraak’ button) en fysiek (benoeming snelweg en OV) bereikbaar is.
Daarnaast zien we al direct bij het aanbieden van de diensten (zie website bouwen must have 1) dat het een Rotterdamse beauty salon betreft. Ook bij de overige informatie, zoals de informatie naast de foto van het bedrijf (zie website bouwen must have 2) zien we direct de geografische targeting op Rotterdam en omgeving.
Website bouwen must haves voor coaches
Ook wanneer je in andere branches actief bent is het toepassen van deze website bouwen must haves belangrijk. Zo pasten we deze technieken toe voor coachingspraktijk ‘Ik speel wijzer‘.
Hier willen cliënten door privacy niet altijd op de foto (zie website bouwen must have 2), dus hebben we dat opgelost door cartoons te gebruiken. Dit past natuurlijk ook goed in het speel-element uit de naam van de website. Door een goede foto van de eigenaresse te gebruiken maakten we de site toch persoonlijk, hetgeen natuurlijk belangrijk is als je op zoek bent naar coaching.
Wil jij jouw website bouwen en echt inspelen op de verwachtingen van bezoekers? Plan dan direct een gratis kennismakingsgesprek.